Wel of geen externe link in je LinkedIn post plaatsen

Wel of geen externe link in je LinkedIn post plaatsen?
Ik zeg: nooit doen! Wat is de praktijk? Heel veel berichten op LinkedIn bevatten een externe link…

𝗔𝗹𝗴𝗼𝗿𝗶𝘁𝗺𝗲
LinkedIn (het algoritme) houdt niet van berichten met een externe link. Het risico is groot dat jij via LinkedIn op een andere website komt en niet meer terug komt.
LinkedIn houdt ons liever zo lang mogelijk hier. Logisch toch?

𝗧𝗿𝗮𝗳𝗳𝗶𝗰 𝗴𝗲𝗻𝗲𝗿𝗮𝘁𝗼𝗿
Waarom wel een externe link gebruiken? Heel veel gebruikers zien LinkedIn als een traffic generator voor de eigen website. En daar verschil ik van mening!
Ik wil vooral zoveel mogelijk rendement halen. Als je meer websitebezoekers wilt? Ga aan de slag met SEO. Wil je persoonlijke verbinding met je klant? Wordt actief op LinkedIn.
Check mijn berichten en je ziet dat ik in 95% van de berichten geen externe link gebruik. De berichten met link zijn om af en toe te testen wat de resultaten zijn (en die zijn altijd schrikbarend bedroevend).

𝗦𝗻𝗮𝗰𝗸𝗮𝗯𝗹𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗲𝗻𝘁
Ik maak content waar de lezer gelijk iets aan heeft. En niet eerst hoeft door te klikken en dan ergens een blog of een vacaturetekst moet gaan lezen.
En als mensen geïnteresseerd zijn in mijn diensten dan nemen ze echt wel een kijkje op mijn website (mits je je contactgegevens op je Li-profiel goed hebt ingevuld :-))

𝗩𝗲𝗿𝗺𝗶𝗷𝗱 𝗲𝘅𝘁𝗲𝗿𝗻𝗲 𝗹𝗶𝗻𝗸
Als je een bericht post denk dan goed na over het volgende:
1) Wat wil ik bereiken met mijn post? Post jij om te ‘moeten’ posten of post jij om daadwerkelijk in gesprek te komen?
2) Hoe kan ik de externe link vermijden? Wees creatief (vraag mensen je een DM te sturen, reactie in comment achter te laten zodat jij deze mensen de link persoonlijk kan toesturen)

𝗙𝗲𝗶𝘁 𝗼𝗳 𝗳𝗮𝗯𝗲𝗹?
En nee lieve allemaal; een externe link onder in de comments plaatsen of je bericht achteraf bewerken? Het zijn allemaal fabels, welke in verschillende podcasts door LinkedIn zelf worden ontkracht!