๐๐ฎ๐ ๐ ๐๐ โ> deze formule kwam ik laatst tegen en vond ik zo spot on. Een kwantitatief netwerk versus een kwalitatief netwerk op LinkedIn.
Allereerst even de formule toelichten:
๐๐ผ๐ป๐ป๐ฒ๐ฐ๐ ๐๐ผ ๐บ๐ฎ๐ป๐ ๐ซ ๐๐ป๐ด๐ฎ๐ด๐ฒ ๐๐ป๐ฑ๐ถ๐๐ถ๐ฑ๐๐ฎ๐น๐
Deze formule geeft precies mijn LinkedIn strategie weer. Ja ik geloof in een groot netwerk.
Maar niet enkel en alleen om connecties te verzamelen. Nee, een groot netwerk werkt alleen als je
ook de interactie aan gaat. Zorg voor persoonlijke verbinding!
๐ก๐ฒ๐๐๐ฒ๐ฟ๐ธ ๐น๐ฎ๐๐ฒ๐ป ๐ด๐ฟ๐ผ๐ฒ๐ถ๐ฒ๐ป
โ Connect met iedereen die je tegen komt (zowel zakelijk als privé)
โ Wees zichtbaar (post eigen content)
โ Volg je profielbezoekers op
โ Voer heel gericht zoekopdrachten uit zodat jij in contact kan komen met je doelgroep
๐๐ ๐๐ถ๐ฝ
Nu niet klakkeloos op die โconnectie makenโ-button klikken. Stuur er altijd een persoonlijk bericht bij.
En niet om gelijk je โhandel te verkopenโ, nee omdat je oprecht geïnteresseerd bent in die ander. En ook als
je iemand kent dan is het leuk voor die ander als je een persoonlijk bericht (blijk van interesse) mee stuurt.
Voordat ik iemand in mijn netwerk toevoeg, ga ik altijd het gesprek aan door een bericht te sturen. Stel open,
interessante vragen zodat er een gesprek op gang komt.
En ja, echt waar dan komen de aanvragen voor jouw product of dienst โvanzelfโ in je inbox!
Of niet, maar dan heb je wel een leuk gesprek gehad, dat is ook veel waard.