Niet meer delen

Waarom het delen van berichten niet werkt op LinkedIn!

Maar waarom doet iedereen dat toch? Scroll door je tijdlijn en 3 op de 5 berichten zijn gedeelde berichten. En kijk gelijk even naar de likes van deze berichten. Die zijn vaak om te janken, 3 likes op een gedeeld bericht is veel. Dat is een organisch bereik van ongeveer 300.

Nou daar doe ik het niet voor, ik word pas blij bij 3000+ views. En dat kan jij ook, als je maar geen berichten meer deelt.

Geen idee waarom LinkedIn überhaupt deze knop heeft maar vanaf vandaag: deel nooit meer een bericht in je tijdlijn. Ok? Afgesproken!

Waarom niet?
Het algoritme van LinkedIn ziet dit als niet-relevante content omdat het geen eigen content is. Het bericht wordt aan een paar mensen getoond, die vinden het ook niet interessant want vaak is het ook nog gokken waarom iemand iets deelt en voila je organisch bereik is nagenoeg 0.

Hoe dan wel?
Je wilt graag een bericht delen van een collega of van de bedrijfspagina. Het lijkt zo simpel om alleen even op de deel-knop te klikken maar dat doen we dus vanaf vandaag niet meer.
Wat dan wel?
1) download de (native) video of plaatje naar je computer
2) kopieer de tekst en plak deze in een eigen bericht
3) pas de tekst een beetje aan. Bv; mijn zeer gewaardeerde collega (tag deze collega, extra punten voor het algrorime) heeft onderstaand bericht geschreven. Om die en die reden wil ik graag dat jij het ook leest. Kortom geef credits aan de originele content maker.
4) upload de foto of video
5) post het bericht op je eigen tijdlijn
6) geniet van alle reacties die je op je ‘eigen’ bericht krijgt.

Dit kost misschien iets meer tijd maar het rendement is echt vele malen hoger!

Op naar een gedeelde-content-loze LinkedIn tijdlijn 🙂