Een kwalitatief netwerk

Is het hebben van veel LinkedIn connecties een levensdoel?

NEE natuurlijk niet. Bij het opbouwen van je netwerk is het altijd schipperen tussen kwantiteit en kwaliteit. Het streven is in mijn ogen altijd een kwalitatief netwerk met een vleugje kwantiteit.

Kwantiteit heeft te maken dat als LinkedIn jouw bericht in eerste instantie aan bijvoorbeeld 10% van je netwerk laat zien, je dan snapt dat het handiger is om een netwerk te hebben van 1500 connecties ipv 500 connecties.

Maar los van de kwantiteit kijkt het algoritme ook naar de kwaliteit van je bericht. Liken veel mensen het bericht als ze het voorbij zien komen op hun tijdlijn? Reageren zij er op?

En om dit te bereiken heb je een kwalitatief netwerk nodig want anders kun je nog wel 10.000 connecties hebben maar als jouw doelgroep niet verbonden is met jou dan krijg je dus nog steeds geen resultaat.

Stop dus met allerlei #letsconnect achtige acties. Bouw je netwerk zelf, met een strategisch plan op. Voeg vooral ook mensen toe die in jouw doelgroep vallen. En ipv tijd te besteden aan het behalen van 10.000 connecties, besteed tijd aan je huidige connecties, bouw een relatie met hen op, zodat je samen ook echt geconnect bent! Ga op zoek naar verbinden en je resultaten op LinkedIn zullen vele male hoger zijn dan tijd stoppen in mensen die alleen maar willen connecten voor hun eigen doel om zo veel mogelijk connecties te krijgen.